Kierowanie ruchem drogowym

Termin najbliższego szkolenia możesz sprawdzić tutaj.

SZKOLENIE W ZAKRESIE KIEROWANIA RUCHEM DROGOWYM

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lipca 2010 r.
w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz. U. z 2016 r., poz. 143 z późn. zm.)

Warunki uczestnictwa:
– ukończone 18 lat

Czas trwania szkolenia:
– 1 dzień – 8 godzin
Koszt szkolenia:
– 300 zł/osoby

KONTO BANKOWE do wpłat za szkolenia:
ING Bank Śląski Spółka Akcyjna  z siedzibą w Katowicach
nr 08 1050 1722 1000 0090 3060 7940


Program szkolenia:

Zagadnienia Liczba godzin
  I Zakres kompetencji osób uprawnionych do kierowania ruchem drogowym 1
W zależności od podmiotów uczestniczących w szkoleniu, wskazanie uprawnień:

  1. pracownikom kolejowym na przejazdach kolejowych;
  2. osobom działającym w imieniu zarządcy drogi oraz osobom wykonującym roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi;
  3. osobom nadzorującym bezpieczne przejście dzieci przez jezdnię w wyznaczonym miejscu;
  4. kierującym autobusem szkolnym w miejscach postoju związanych z wsiadaniem lub wysiadaniem dzieci;
  5. ratownikom górskim podczas wykonywania czynności związanych z prowadzeniem akcji ratowniczej;
  6. strażnikom leśnym lub funkcjonariuszom Straży Parku – na terenie odpowiednio lasu lub parku narodowego;
  7. pilotom – podczas wykonywania czynności związanych z przejazdem pojazdów nienormatywnych;
  8. osobom odpowiedzialnym za utrzymanie porządku podczas przemarszu procesji, pielgrzymki, konduktu pogrzebowego lub innej zorganizowanej grupy – jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia ich bezpiecznego przemarszu;
  9. osobom odpowiedzialnym za utrzymanie porządku podczas przejazdu pielgrzymki rowerami – jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia ich bezpiecznego przejazdu;
  10. strażakom jednostek ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 pkt la–5 i 8 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 620), podczas wykonywania czynności związanych z prowadzeniem akcji ratowniczej;
  11. pracownikom nadzoru ruchu komunikacji miejskiej – podczas wykonywania czynności związanych z zapewnieniem płynności ruchu komunikacji miejskiej, zdarzeń drogowych oraz awarii technicznych z udziałem tych pojazdów;
  12. członkom zespołu ratownictwa medycznego – podczas akcji prowadzenia medycznych czynności ratunkowych do czasu przybycia na miejsce zdarzenia innych osób uprawnionych do dawania poleceń i sygnałów uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze.
  II Podstawowe zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego i zagrożenia, jakie niesie charakter pracy na drodze. Rodzaj i znaczenie wykonywanych prac na drodze oraz utrudnienia w ruchu, które się  z nimi wiążą 2
Omówienie możliwości wystąpienia:

  1. różnych reakcji kierujących pojazdami,
  2. konieczności prowadzenia kierujących pojazdami,
  3. różnych warunków atmosferycznych, w szczególności niedostatecznej widoczności,
  4. różnych warunków drogowych, w szczególności natężenia ruchu,
  5. unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym.
  III Możliwości reakcji na zachowania uczestników ruchu drogowego niezgodne z prawem 1
Omówienie treści wybranych przepisów Kodeksu wykroczeń, które sankcjonują niestosowanie się do sygnałów osób uprawnionych do kierowania ruchem drogowym, oraz czynności, jakie należy podjąć w sytuacji zaistnienia zdarzenia drogowego.

Wskazanie możliwości skierowania do sądu wniosku o ukaranie osób niestosujących się do poleceń lub sygnałów osoby uprawnionej do kierowania ruchem.

Prezentowanie wzoru wniosku o ukaranie i wskazanie zakresu informacji, które powinny zawierać notatka lub pismo przekazane Policji, dotyczące sprawcy wykroczenie i okoliczności popełnionego wykroczenia.

  IV Zasady odpowiedzialności osób kierujących ruchem drogowym w świetle przepisów prawa wykroczeń oraz prawa karnego. 1
  V Sposób dawania sygnałów i poleceń w świetle obowiązujących przepisów połączony z ćwiczeniami praktycznymi. Zwrócenie szczególnej uwagi na umiejętności oceniania przez słuchaczy prędkości pojazdów oraz możliwości ich bezpiecznego  zatrzymania się 2
  VI Sprawdzenie stopnia opanowania materiału w formie testu oraz w warunkach symulowanych (rzeczywistych) 1
Razem godzin  8

 

Skip to content